12 Study Tips for Back to School

The Princeton Review 에서 제시한 미국학교 과제와 시험준비를 효과적으로 하기 위한 12가지 팁!  

12 Study Tips for Back to School 

Now is the time to break out of your same-old homework habits. Try these study tips and get the brain boost you need for back to school.

 

1. You don’t need ONE study space.

A well-stocked desk in a quiet place at home is key, but sometimes you need variety. Coffee shops, libraries, parks, or even just moving to the kitchen table will give you a change of scenery which can prompt your brain to retain information better. 

 

2. Track more than HW in your school planner.

Keeping a calendar helps you plan ahead—but you’ve got more going on than just homework assignments! Make sure you’re marking your extracurricular, work, and social commitments, too. (Tests, band practice, away games, SAT dates, half-days and holidays are just a few examples of reminders for your planner.)

       

3. Start small.

If you’ve got a big assignment looming, like a research paper, stay motivated by completing a piece of the project every few days. Write one paragraph each night. Or, do 5 algebra problems from your problem set at a time, and then take a break.

      

4. School supplies (alone) don’t make you organized.

Come up with a system and keep to it. Do you keep one big binder for all your classes with color-coded tabs? Or do you prefer to keep separate notebooks and a folder for handouts? Keep the system simple—if it’s too fancy or complicated, you are less likely to keep it up everyday.

      

5. Get into a routine.

When will you make the time to do your homework every day? Find the time of day that works best for you (this can change day-to-day, depending on your schedule!), and make a plan to hit the books. 

 

6. Learn how to create a distraction-free zone.

A study on workplace distractions found that it takes workers an average of 25 minutes to return to what they were working on pre-interruption. Try turning off your phone notifications or blocking Twitter (temporarily) on your computer so you can concentrate on the homework tasks at hand.

   

7. Get real.

When you’re looking at the homework you have to get done tonight, be realistic about how long things actually take. Gauging that reading a history chapter will take an hour and writing a response will take another 30 minutes will help you plan how you spend your time. 

 

8. Use class time wisely.

Is your teacher finished lecturing, but you still have 10 minutes of class left? Get a jump on your chemistry homework while it’s still fresh in your mind. Or use the time to ask your teacher about concepts that were fuzzy the first time. 

 

9. Look over your notes each night to make sure you've got it.  

Fill in details, edit the parts that don’t make sense, and star or highlight the bits of information that you know are most important. Interacting with your notes will help you remember them.  

 

10. Study a little every day.

Cramming Spanish vocabulary for a quiz might work in the short-term, but when comes time to study for midterms, you’ll be back at square 1. You might remember the vocab list long enough to ace the quiz, but reviewing the terms later will help you store them for the long haul. 

 

11. Don’t let a bad grade keep you down.

A rough start to the semester doesn’t have to sink your GPA. Take proactive steps by checking your grades regularly online and getting a tutor if you need one.  

 

12. Make a friend in every class.

Find a few people you can contact from each of your classes if you have a homework question or had to miss class (and do the same for them!).  Then when it comes time to study for exams, you'll already have a study group.

 

[출처] [프린스턴리뷰]

https://www.princetonreview.com/college-advice/back-to-school-study-tips

 

 

 

1. 내가 공부하기 편한 장소 찾기  

조용한 집에서 내 방에서 공부하는 것이 가장 편안한 공부환경이 될 수 있지만, 가끔 지겨워질 때에는 가까운 커피숍, 도서관 등 기분을 전환해줄 수 있는 장소를 찾아보는 것도 집중력을 높이는 방법이다. 

 

2. 플래너와 달력을 활용하여 나의 모든 스케쥴 정리하기 

숙제와 테스트 날짜를 기억하기 위해 적어놓는 것도 중요하지만 내가 활동하고 있는 동아리와 클럽활동 일정, SAT와 토플 시험 날짜, 기념일, 공휴일 등을 모두 기록해서 미리 준비하고 놓치는 일이 없도록 해야한다.

 

 

3. 조금씩 시작하기 

큰 프로젝트나 과제물, 논문 등을 앞두었을 때 막막하기 때문에 시작도 못하는 경우가 많다. 미리 계획을 짜서 하루에 한 단락씩 미리 써두거나 조금씩 조사를 해서 모아놓으면 나중에 제출일을 넘기거나 한꺼번에 많은 양을 해야 하는 일을 미리 막을 수 있다! 미리미리 조금씩 하면서 중간 중간에 쉬엄쉬엄 하면 더욱 효율적으로 과제를 수행할 수 있을 것이다! 

 

4. 간단한 것이 가장 좋은 방법 

나에게 가장 맞는 정리 방법을 찾아라. 학기가 시작하면 과목도 많고, 정리해야할 스크랩과 과제들이 많아서 노트북도 여러개 사고, 폴더도 여러개 모아서 포스트잇을 더덕더덕 붙여놓는다면? 또는 한 파일에 모든 과목의 페이퍼들을 한꺼번에 모아 놓는다면 나중에 찾기 어려워진다. 너무 복잡하게 파일을 정리하지 말고 간단하고 최소한으로 보기 쉽게 정리할 수 있는 폴더를 만들도록 한다.

      

5. 나만의 정리날짜 정하기 

아무리 평소에 열심히 정리해보려고 노력해도 2-3일 바쁜 과제에 파묻혀 생활하다 보면 금방 정리가 안된다. 일주일에 한번, 또는 얼마에 한번, 자신에게 가장 잘 맞는 정리 날짜를 주기적으로 정해서 그날은 꼭 미루어 못했던 일들을 할 수 있는 시간을 만들도록 한다. 

 

6. 방해요소 없애기 

과제나 공부를 시작하기 전에 핸드폰을 켜서 트위터, 인스타그램을 확인하거나 노래를 듣거나 하는 등의 행동은 물론 마음을 편안하게 해주고 재미있게도 해주지만 내가 해야 할 일에 집중력을 흩뜨려 방해요소가 된다. 내가 집중이 필요한 시간 동안만은 핸드폰을 꺼두도록 한다.  

 

7. 계획은 현실적으로 

시간을 미리 계산하여 효과적으로 과제를 수행하는 것도 오히려 시간을 절약하는 방법이다. 30분안에 역사과제를 끝내야지 라는 추상적인 계획보다, 역사과제를 수행하기 위해 자료를 읽을 시간 얼마, 질문지에 답을 할 시간 얼마, 검색할 시간은 어느정도 걸릴지 등의 실제로 필요한 시간을 계획하는 것도 좋은 방법이다.

      

8. 학교 수업시간을 적극 활용하기 

선생님의 강의가 수업시간이 끝나기 전에 끝났다면 집에 돌아가서 하려고 미루지 말고 바로 과제를 펼쳐서 시작하라. 모르는 것이 있으면 직접 선생님에게 물어볼 수 있다는 점을 활용하라! 방금 배운 내용이니까 어쩌면 쉬는 시간 안에 과제가 끝날 수 도 있다! 

 

9. 그날 배운 수업내용은 그날 복습하기 

그날 배운 내용을 그날 복습하는 것이 사실 제일 기억에 오래 남게 하는 방법이다. 다음날 하는 것보다 양도 많지 않고, 그리고 그날 선생님께 배운 수업내용이니까 더 기억하기 쉽다. 모르는 부분은 꼭 표시해 놓고, 수업시간에 선생님의 강의를 기록해 놓은 메모내용도 꼭 미리미리 외워놓는다!  

 

10. 조금씩 공부해 놓기 

매일매일 조금씩 외워놓는 것이 나중에 한꺼번에 외우느라 힘든 것 보다는 훨씬 나은 방법일 것이다. 예를들어 스페인어 수업의 경우에, 중간 중간에 이루어지는 퀴즈는 잠깐만 외워도 다 맞을 수 있지만 시험 끝나는 순간 언제 외웠냐는 듯이 잊어버리기 쉽다. 그러다가 중간고사나 기말고사 때 맞이하게 될 엄청난 양의 단어를 외워야하는 고생보다는 여러번 반복하여 조금씩 외우면 기억하기가 훨씬 더 쉬울 것이다! 

 

11. 점수에 흔들리지 말기 

처음에 과목 Grade가 조금 낮게 나왔다고 해서 여러분의 GPA가 바닥으로 내려가는 것은 절대 아니다. 앞으로 있을 과제, 퀴즈, 시험들이 이전의 시험과 퀴즈에서 부족한 점수를 채워줄 수 있기 때문에 절대로 낙담할 필요가 없다. 학교 선생님들의 도움을 받아 메이크업과제를 제출하거나 앞으로의 시험을 더욱 성공적으로 수행한다면 뿌듯하게 Report Card를 받아 볼 수 있다!

 

12. 친구 사귀기  

각 수업별 친한 친구 사귀어 놓는 것도 아주 중요하다. 내가 놓친 선생님의 공지나 수업시간의 중요한 내용을 공유할 수 있는 친구를 사귀면 함께 스터디 메이트나 스터디그룹이 되어 시험과 과제를 준비할 수도 있기 때문에 친구 사귀는 것을 꼭 하도록 한다!